Swipe to the left

Keepershandschoenen RG Aversa Vert Review

Geen reactie

Geschatte leestijd: 3 minuten

Uiterlijk

Het tweede model in de categorie productreview is het model RG Aversa Vert dat zich kenmerkt door een zeer opvallende kleurencombinatie. Wat mij opvalt aan de handschoen is het mooie design en ik vind de kleurenovergang erg mooi. Het mooiste aan deze keepershandschoen is de felle opvallende kleur van appeltjes groen. De handschoen is voorzien van een 3,5mm dikke foamlaag met 3mm cushing in volledig negatief naad. Verder kent dit model een elastische bandage die je dubbel om de pols slaat. is er sprake van een klassieke bandage, dat wil zeggen enkel om de pols geslagen met klittenband. De bandage heeft een speciaal rubberen label, zodat er bij het losmaken van de bandage geen slijtage optreedt op de vingertoppen. Dit noemen ze bij RG Rubber tab. Op de bovenkant van de handschoen zit een rubberen punch zone. Deze biedt extra stevigheid.

Specificaties RG Nero Fluo

Dikte foam: 3,5 mm
Foam: Gigagrip latex
Fingersave: Nee
Bandage: Elastisch (dubbel om de pols)
Cut: Negatief naad

Beoordeling

Ik ben gevallen voor het uiterlijk van de handschoen. Ik vind gekleurde foam in opvallende kleuren erg mooi en opvallend. Als keeper moet je opvallen met je kwaliteiten, maar je uitstraling is ook belangrijk. Deze handschoen helpt daar zeker aan mee! De handschoen is een van het model negatieve naad. Voor negatieve naad vind ik dit model net niet strak genoeg om de vingers zitten. De grip is bij droog weer erg goed, bij regen logischerwijs ietsje minder. De handschoen heeft een lange elastische bandage. Ik ben hier persoonlijk geen fan van. De handschoen zit voor mij hier door iets te los of net iets te strak. De grip is van erg goede kwaliteit een minpuntje daarbij is wel de slijtvastheid. Ik train op kunstgras en een keer op je handpalm vallen en de foam is beschadigd. Al met al kan gezegd worden dat het hier gaat om een prima handschoen die kwalitatief zeker niet onder doet voor de grotere merken. Voor wie een opvallende handschoen wil, zit met dit model helemaal goed.

Samengevat

Keepershandschoenen zonder fingersave van het merk RG. Deze handschoen heeft een prachtig design en opvallende kleur wat ik erg gaaf vind. De grip bij droog weer is erg goed, bij nat weer ietsje minder. De elastische bandage vind ik niet prettig, maar dat is echt een persoonlijk ding. Voor een model van negatief naad zit de handschoen voor mij wat te los om de vingers. Op kunstgras kan de handschoen redelijk snel slijten, maar dat komt door de vrij zachte foam. Overall gezien is de handschoen mooi van design en kent een goede grip.

Pluspunten Minpunten Eindoordeel
Super uitstraling handschoen Elastische bandage te lang 7,5
Grip bij droog weer erg goed Mindere slijtvastheid op kunstgras